• ST
  • 10.12.19, 13:35

Kuidas tarkvarade uuendused raamatupidajate tööd lihtsamaks muudavad?

Uut tarkvara valides loodab kasutaja programmilt paremaid lahendusi, töö kiirenemist ning lihtsamaks muutumist. Samas jutt tarkvaravärskendustest tundub pigem ebamugav lisategevus, mille üle ei soovita eriti pead murda. Tänapäeval käib see uuendamine nö taustal ja kasutajad ei pea liigselt oma pead sellega vaevama. Aga just see ongi nipp, kuidas raamatupidajate igapäevatööd tõhustada, ütleb äritarkvaraarendaja Excellent Business Solutions Eesti ASi projektijuht Ele-Riin Raudsepp.
Äritarkvaraarendaja Excellent Business Solutions Eesti ASi projektijuht Ele-Riin Raudsepp
  • Äritarkvaraarendaja Excellent Business Solutions Eesti ASi projektijuht Ele-Riin Raudsepp
Ühe viimase aja suurepärase näitena, kuidas tarkvarauuendused raamatupidajate tööd lihtsustavad ja kiirendavad, toob Raudsepp välja automaatse ühenduse Swedbanki, tänu millele saab pangakannete käsitsi sisestamise jätta automaatsetele süsteemidele. See tähendab, et Standard Booksi tarkvara kasutav ettevõte saab nüüdsest teha pangatoiminguid otse äritarkvaras. Ja seda lisatasudeta, tuleb vaid sõlmida Swedbank Gateway operaatori kanali leping.
Arve tasumiseks tuleb tasumine teha programmis ja saata sealt edasi panka. Pärast makse töötlemist pangas jõuab info tasumise kinnitamise või tagasilükkamise kohta tagasi Standard Booksi ning värvib tasumise sirvi aknas vastavalt kas roheliseks või punaseks.
Samuti jõuab automaatselt programmi ettevõtte eelmise päeva pangaväljavõte. Kuna uus lahendus on „õppimisvõimeline“ saab see lisaks põhitehingutele nagu müügiarvete laekumised ning ostuarvete tasumised, aru ka muud tüüpi väljavõtte ridadest ja suudab raamatupidaja eest ise finantskanded ära teha. Näiteks saab programmile õpetada, et teatud tunnusega maksed on majanduskulu või laenu tagasimakse ning edaspidi kajastuvad kõik selliste tunnusega maksed õigetel kontodel.
Tänu automaatsele ühendusele Swedbankiga on Standard Books võimekam ka teiste pankade kasutamisel: nüüd saab mistahes panga klient importida programmi kogu konto väljavõtte ning sellest koostatakse vastavalt ette antud määrangutele lisaks laekumistele ja tasumistele ka finantskanded.
„Üks meie Standard Booksi kasutajatest hakkas hiljuti kasutama Swedbanki liidestust ning importima Luminorist panga väljavõtet uue loogika alusel. Samuti võeti kasutusele e-arvete saatmine ja vastuvõtmine ning hakati kasutama lahendust tšekkide digitaliseerimiseks. Pärast uute funktsioonide kasutusele võttu tõdes klient, et kõik need võimalused üheskoos aitavad raamatupidajal maha jätta tuima andmesisestamise töö ning võtta käsile ülesanded, mis ettevõttele enam väärtust loovad,” räägib Raudsepp.
Standard Booksi uus versioon tõi kaasa üle 700 muudatuse
Standard Booksi on sisse viidud üle 700 muudatuse, uuenduse ning paranduse. Hetkel on versioonide uuendamisega alustatud ning peatselt on kõik kliendid uuele versioonile üle viidud.
Lisaks juba nimetatud Swedbanki liidestusele on lisatud näiteks võimalus programmi ootamatu sulgumise korral avada enne katkemist avatud olnud aknad uuesti, e-arvetele on lisatud Töötukassa ja suurhaiglate erinõuete funktsionaalsus, Omniva ja Envoice’i kasutajatel on võimalus edastada operaatori keskkonda algandmeid nagu kontaktid, objektid ja kontod. Valminud on uus liides Smaily turunduskeskkonnaga ja Scoroga. Pagamoodulis on nüüd võimalus lõpparve arvutamiseks, lisatud uued aruanded „Töötajate nimekiri“ ja „Töölepingute nimekiri“ ning puhkuste planeerimise funktsionaalsus.
Lisaks võimaldab Standard Booksi finantsmoodul koostada senisest täpsemaid aruandeid, pangafaili import sai juurde kannete automaatne koostamise ning Intrastati aruandele lisandus XML ja „uuendatud“ Exceli formaadi võimalus. Telema liidestus sai samuti täiendusi: lisatud on kauba tellija vaade, sealhulgas ostutellimuste edastamine ja ostuarvete vastuvõtmine. Kogu Standard Booksi uuenduskuuri saab näha siit.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 15:14
Kuidas tagada, et ülekanne jõuaks kohale mõne sekundiga?
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele