Ernst & Youngi juhtiv maksunõustaja Tõnis Elling räägib „Teabevara tunni” saates, mida peaks teadma ettevõtte sõiduauto maksustamise kohta.
Üks enam kõneainet pakkunud muudatus jõustus juba 2018. aasta alguses. See puudutas sõiduauto sisendkäibemaksu ümberarvestamise reegleid. Käibemaksuseaduse muudatus tehti seoses tulumaksuseaduse ulatuslike muudatustega sõiduautode eratarbe maksustamisel.
Kui sõiduauto kasutusotstarve kahe aasta jooksul muutub, tuleb kogu liigselt maha arvatud sisendkäibemaks riigile tagasi maksta, koos intressiga, mida arvestatakse alates sisendkäibemaksu maha arvamisest kuni selle tagasimaksmiseni riigieelarvesse.
Sõiduauto sisendkäibemaksuarvestus ei saa kuude lõikes muutuda. Varem jälgiti sõiduauto kasutust kalendrikuude lõikes: ühel kuul võis olla 50% mahaarvamist ja teisel perioodil jälle 100%. Praeguse kehtiva korra järgi on nii, et kui sõiduauto kasutusotstarve muutub, siis peab maksumaksja käsitlema seda autot osaliselt ettevõtluses kasutatavana vähemalt ühe aasta, alates kasutusotstarbe muutumisest. Kui algselt oli sõiduauto mõeldud 100% ettevõtluse tarbeks ja mingil perioodil tuleb ette mõni erasõit, siis peab see auto olema 50% sisendkäibemaksu mahaarvamise arvestuses terve järgneva aasta.
Saadet juhib
Äripäeva teabevara toimetaja Kai Koks.
Kuula saadet siit:
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.