Järgmistel aastatel lisanduvad bensiini ja diisli hindadele uued maksud, mis tähendab, et isegi kui maailmaturul kütuse hinnad langevad, siis Eestis hoopis hakkavad oluliselt tõusma, rääkis kütusemüüja Terminali juhatuse liige Alan Vaht.
2027. aastast lisanduvad bensiini ja diisli hinnale CO2 kvoodid ning 2030. aastaks tõuseb taastuvenergia kohustus transpordis praeguselt 7,5 protsendilt 29 protsendini, rääkis Vaht. Kuigi CO2 hind tuleb pehme hinnalaega ja on kõikuv, siis kõige halvemal juhul tõuseb bensiini hind praeguselt tasemelt 2,6 euroni ja diisli hind 2,5 euroni liitri eest, hindas Vaht.
“Me oleme sellisel juhul olukorras, kus maksude osakaal bensiinis ja diislikütuses on suurem kui tänane bensiini postihind. Ma olen välja rehkendanud, et nende mõju bensiini hinnas võib olla 1,7 kuni 1,8 eurot liitrist,” rääkis Vaht Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Intervjuus arutles ta, kui palju võivad pinged Lähis-Idas nafta hinda mõjutada ja mis trendid praegu kõige enam musta kulla nõudlust mõjutavad. Seejuures tõi Vaht välja, mis juhul võib nafta hind langeda isegi 50 dollarini barreli eest.
Küsis Juhan Lang.
Foto autor: Raul Mee
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.