Kuigi Eesti pankade kriisivalmidust peetakse heaks, on väga oluline ka ettevõtete ja inimeste enda valmisolek: hoida töökorras erinevad tuvastamisvahendid nagu ID-kaart, Smart-ID ja Mobiil-ID ning hoida varuks väike kogus sularaha.
„Pangad Eestis hoolitsevad küll makseteenuse toimimise eest, kuid sama oluline on astuda ennetavaid samme elanikel ja ettevõtjatel, et olla valmis lühiajalisteks, aga ka pikemateks tõrgeteks,“ ütles Eesti Panga makse- ja arveldussüsteemide osakonna juhataja Rainer Olt. „Näiteks peaksid ettevõtted läbi mõtlema, kuidas võtta vastu kaardi- või sularahamakset olukorras, kus n-ö pilveteenusega kassasüsteemid ei tööta. Samuti tuleks mõelda, kas palga- ja muude oluliste maksete tegemiseks vajalik info on ka kriisiolukorras olemas viisil, et ettevõte saab selle kasvõi ise pangakontorisse toimetada, kui internetipank või teised tavapärased digikanalid ei tööta.
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.