Tööstussektorit mõjutavate maksude ja tasude osas on Eesti ettevõtete konkurentsiolukord võrreldes naaberriikidega keskmine, selgus riigi tellitud ja Deloitte Advisory läbiviidud uuringust.
„Uuring kinnitab seda, mida olen palju rõhutanud. Eesti tööstusettevõtete tasutavate maksude tase võiks olla madalam ja seni maalitud pilt väga madalast kulude ja maksude tasemest ei vasta tõele. Peame jõuliselt tegutsema, et tõsta meie ettevõtete rahvusvahelist konkurentsivõimet. Mul on hea meel tõdeda, et oleme esimesed sammud juba astunud, kuid kindlasti plaanin ma juba sügisel valitsusele esitada uued ettepanekud,“ ütles rahandusminister Martin Helme.
Seotud lood
Pärast II pensionisamba vabatahtlikuks muutmist hoiaks ja kasvataks seal raha edasi 51% tänastest kogujatest, selgus Luminori pensioniuuringust. Kogutud pensioniraha võtaksid suurema tõenäosusega välja madalama sissetuleku ja väiksema finantskindlustundega eestimaalased.
Ligi kolmveerand ehk 73% Eesti inimestest tunneb, et neil pole pensionipõlves toimetulekuks piisavalt varasid ja säästusid, selgus Luminori Baltimaades läbiviidud pensioniuuringust. Sellest hoolimata ei plaani enamik vastanuist ka täiendavalt pensioniks säästmist alustada.
Swedbanki Rahaasjade Teabekeskuse tellitud uuringust selgus, et 33% elanikest ei ole viimase aasta jooksul lisaraha teenimiseks midagi teinud, kuid sooviksid tulevikus seda teha. Sama palju elanikest on lisaks põhisissetulekule täiendavat tulu teeninud ning neljandik elanikest ei tee midagi lisaraha teenimiseks ega tunne selle vastu huvi.
Koroonaviirusest tingitud eriolukorra ajal tundis 31% eestimaalastest, et nende rahaline olukord on piisavalt hea, et kriisiga toime tulla, selgus Luminori Baltimaades läbiviidud pensioniuuringust. Enamik Eesti elanikke tunnistas, et kriisil oli mõju nende edasistele säästmisharjumustele.
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.