• 28.04.16, 13:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus e-MTA sai rahastusvõimaluse

Maksu- ja tolliametil on käsil mahukas e-iseteeninduskeskkonna uuendamine, mille eesmärk on lihtsustada maksude tasumist ja maksuhalduriga suhtlemist. Uurisime, millises järgus arendusprotsess on ja millal on kavas avada esimesed uuenduskuuri läbinud e-teenused.
Uuele e-MTAle avanes rahastusvõimalus
  • Uuele e-MTAle avanes rahastusvõimalus Foto: Pixabay
Maksu- ja tolliameti pressiesindaja Rainer Lauritsa sõnutsi on lähiajal lõppemas esimene hange, millega saadakse paika arendus, milline saab e-MTA ülesehituselt olema, kuidas teenused on kõige paremini kättesaadavad ning kuidas see kõik hakkab kliendi jaoks välja paistma. Eelmisel nädalal sai MTA ka kinnituse Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist, kes kiitis heaks ideed e-keskkonna kaasajastamiseks ning avas võimaluse taotleda 6 miljonit eurot Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.
Esimesed arendused, mis saavad rahastatud nendest vahenditest, on seotud e-MTA uue disaini ja ühtse kasutusloogika rakendamisega ning isikuandmete haldamisega. Hanked on kavas välja kuulutada juuni esimeses pooles. „Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis on esimesed maksu- ja tolliameti teenused uues kujunduses maksumaksjale avatud juba sellel aastal. Uute teenuste disainimisel ja testimisel soovime kaasata ka e-MTA kasutajaid, et teenused vastaks nende ootustele,“ selgitas Laurits.
Uue e-MTA ametlik eeldatav avamine on 01.01.2018.
Maksu- ja tolliameti peadirektori asetäitja Egon Veermäe kirjutas Raamatupidamise Praktikus, et tulevikus on e-MTA keskkond, mis ainult ei kogu andmeid, vaid mille põhieesmärk on anda ettevõtjale maksude tasumise kohta infot, samuti selle kohta, kas maksukäitumises võib olla riske, mille lahendamiseks saab maksuhaldurilt nõu küsida. Ettevõtja saab võrrelda ka oma majandusnäitajaid sama tegevusvaldkonna ja piirkonna ettevõtjatega. 
„Tahame ehitada e-MTA ettevõtja abimeheks, et maksude tasumine oleks veelgi lihtsam ning edaspidi saaks nutivahendis elementaarsed asjad tehtud ja maksukohustuse täitmisel nõu reaalajas. Selleks ootame kõikidelt senistelt kasutajatelt julgeid ja lennukaid mõtteid, kuidas tulevikus maksuhalduriga elektrooniliste kanalite abil suhelda ning milliseid täiendavaid lahendusi või mugavusi kliendid ise ootavad,“  avas Veermäe projekti tagamaid.Loe ka:
Palgaandmete esitamine muutub automaatseks
Maksu- ja tolliameti uus iseteeninduskeskkond e-mta
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 15:14
Kuidas tagada, et ülekanne jõuaks kohale mõne sekundiga?
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele