• 15.04.16, 10:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuus soovitust, et arved ikka laekuks

Et maksed tähtaegselt laekuks, tuleb krediiditingimused lepingus väga hoolikalt läbi mõelda ja sõnastada ning veenduda, et klient nõustuks tingimustega. Vaata, kas järgid kõiki soovitusi.
Mida saab ise teha selleks, et ettevõtte ei peaks arveid korstnasse kirjutama?
  • Mida saab ise teha selleks, et ettevõtte ei peaks arveid korstnasse kirjutama? Foto: Pixabay.com
Krediiditingimused ning nende sõnastamine lepingutes tuleb väga hoolikalt läbi mõelda selleks, et maksed laekuksid tähtajaks ja kliendid oleksid rahul. Kõigepealt tuleb teil enne kliendiga lepingu sõlmimist uurida, milline on kliendi maksevõime ja senine maksekäitumine. Seejärel peate omavahelises suhtluses väga selgelt väljendama, kui suure summa toote või teenuse eest maksma peab, olgu siis ühekordse maksena või regulaarsete osamaksetena.
Väga tähtis on ka kohe suhte alguses selgitada maksete vastuvõtmise ja sissenõudmise põhimõtteid ning korda. Kui kliendid peaksid sattuma rahalistesse raskustesse, kalduvad nad oma arveid tähtsuse järjekorda seadma ning otsustama, kellele maksta ja kes võib veel oodata. Tingimuste selge väljendamine maandab riski, et jääte nende nimekirja lõppu. Samuti võib olla kasulik pakkuda võlgnevuste korral maksegraafikut.
Intrum Justitia soovitused krediidilepingu koostamiseks:
Kontrollige oma kliendi makseajalugu, võttes aluseks krediidivõimet hindavatelt ettevõtetelt saadava info ning ettevõtete raamatupidamisandmed.Lepingutingimuste selge sõnastamine kaitseb teie õigusi ja piirab teie vastutust. Pange lepingusse kirja ka krediidilimiidid ja krediidiperioodid.Veenduge, et klient nõustub teie seatud tingimustega – ainult see, et tingimused on arvel kirjas, ei pruugi olla piisav.Kehtestage ajapiirang ostu vaidlustamiseks ja kirjeldage asjaolusid, mis võivad kaasa tuua lepingu rikkumise või lõpetamise.Väljastage selgeid arveid, milles on viidatud ka võimalikele maksete hilinemist puudutavatele õigusaktidele.Võtke maksmata jätnud klientidega probleemi lahendamiseks kohe ühendust – ärge jääge ootama.
Allikas: Intrum Justitia

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.01.25, 09:04
Logistikaettevõtte HRX rahvusvahelise eduloo võtmeks on Directo äritarkvara
HRX on pereettevõtte taustaga rahvusvaheline logistikaettevõte, mis teenindab aastas enam kui 5000 klienti ning toimetab kohale üle 400 000 saadetise kogu Euroopas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele