Maksu- ja Tolliamet alustas suve alguses ettevalmistusi iseteeninduskeskkonna e-MTA uuendamiseks ja ootas kasutajatelt ettepanekuid ja ideid. Milliseid ettepanekuid seni on tehtud?
- Maksuamet uuendab iseteeninduskeskkonda e-MTA Foto: EPA
MTA pressiesindaja sõnutsi keskenduvad siiani esitatud ettepanekud sellele, kuidas juba olemasolevate teenuste kasutamist mugavamaks muuta või edasi arendada.
Samuti soovivad kasutajad rohkem standardiseeritud automaatika võimalusi andmete vahetamisel, mis väikefirmadel teeks andmete/deklaratsioonide edastamise lihtsaks ning kiireks, nt et saaks kõik deklaratsioonid ühe saatmisega ära esitada. Kasutajad ootavad ka laiemat valikut maksude tasumiseks (nt otsekorraldusega või krediitkaardiga).
Oluliseks peetakse ka
maksu- ja tolliametiga reaalasjas suhtlemise võimalust, kus saab deklaratsiooni esitamise hetkel küsida abi konsultandi käest.
Näited ettepanekutest:
Deklaratsioonide esitamise loogika ühtlasemaks, esitamine ühel tähtpäeval ning deklaratsioonide sidumine omavahelDeklaratsioonide ja nõuete raportid, päringudVõimalus online suheldaMaksude tasumine LHV ja DNB pangalinkide kaudu ja otsekorraldusega ning võimalus maksta osade kaupaEelteavituste ja meeldetuletuste tellimine kohustuste ja teenuste lõikesAutomaatne andmevahetus ja XML teenusedTõhusam koostöö riigiasutustegaVisuaalsed juhendid, selge ja lihtne keelToimiv ja kiire keskkond
Ettepanekuid ja ideid e-MTA uuendamiseks saab esitada
SIIN.
Seotud lood
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.