Rahapesu tõkestamise eesmärgil on mitmed pangad muutnud oma kliendiküsimustikud põhjalikumaks. Swedbank muudab praegu vaid äriklientidele mõeldud küsimustikke, et protsess kliendile mugavamaks teha.
Swedbanki rahapesu tõkestamise valdkonna juht Toomas Tuuling selgitab, et ametikoha kohta küsimise kohustus tuleneb seadusest ning vara päritolu kohta küsitakse riskipõhiselt. Siin on igal pangal võimalus ise seaduses sätestatud piires otsustada, millal ja kellelt ta kliendi vara päritolu kohta küsib. Ka Swedbank on muutmas oma kliendiküsimustikke, hetkel küll äriklientidele mõeldud ning eeskätt protsessi kliendi jaoks mugavamaks tegemise eesmärgil, samuti parema andmetöötluse tagamiseks. Tuleb ka lisaküsimusi, mida uued regulatsioonid on pangale kohustuslikuks teinud.
"Paari aasta perspektiivis, juhul, kui neljas rahapesu tõkestamise direktiiv jõustub ja rakendatakse praeguses sõnastuses, siis suureneb kindlasti küsitavate andmete hulk isikutelt, kes on riikliku taustaga isikutena defineeritavad. Nendeks on näiteks saadikud, riigiettevõtete juhid ning nende perekonnaliikmed ja lähedased kaastöötajad, "selgitab Tuuling.
Andmete esitamine on kohustuslik, kui pank neid küsib ja kohustuslikkusele viitab - näiteks andkeedis tärniga märgitud väljad vms. Kõikide nende andmete turvalisus on tagatud sama heal tasemel nagu andmed maksete, hoiuste, investeeringute jms kohta.
Seotud lood
HRX on pereettevõtte taustaga rahvusvaheline logistikaettevõte, mis teenindab aastas enam kui 5000 klienti ning toimetab kohale üle 400 000 saadetise kogu Euroopas.