Maksu- ja tolliameti peadirektori Marek Helmi sõnul ei laeku autoturul tegutsevatelt ettevõtetelt makse.
"Keskendume nüüd lisaks viimastel kuudel tähelepanu all olnud vähekasutatud autode kontrollile ka automüügipiirkondadele, nagu Kadaka tee Tallinnas või Raadi Tartus, ning seda sõltumata auto vanusest ja hinnast. Nendes piirkondades võib inimene aktiivset ettevõtlust oma silmaga näha, kuid maksude laekumine seal tegutsevatelt ettevõtetelt on reeglina olematu," tõdes ta.
Helm toonitas pressiteates, et amet jätkab pettuste vähendamiseks intensiivset kontrolli.
Tarbijakaitseamet, maksu- ja tolliamet ning maanteeamet jätkavad mullu kevadel alguse saanud kasutatud autode turu korrastamist uue teavituskampaania ja ühiskontrollidega, millesse on kaasatud politsei- ja piirivalveamet.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ütles olukorda iseloomustades, et senise ühistegevuse tulemusena on turul ühest küljest muutunud kõik, aga teisest küljest mitte midagi.
"Ettevõtjate endi sõnul on tarbijad ärganud ning see on parim tunnustus meie senisele ettevõtmisele. Ükski kontroll ei ole mahult ega tõhususelt võrreldav ostjaskonna enese nõudlikkuse kasvuga. See asjaolu on loonud ka ettevõtjates arusaama, et kvaliteedi tõstmise ehk korrektse ja põhjaliku teabe esitamisega on võimalik üles ehitada pikaajaline konkurentsieelis."
Siiski tuleb Sooniste sõnul tõdeda, et turul tegutseb jätkuvalt hulk müüjaid, kes varjavad teadlikult sõiduki tausta või manipuleerivad sellega. "Meie selge sõnum tarbijatele on, et ärge ostke põrsast kotis, kus "kotiks" võivad osutuda tähistamata müügiplatsid ja ebaselgus selle osas, kes on auto tegelik müüja, puuduv informatsioon auto kohta, sealhulgas registreerimisnumber, kontrollimata ajalugu ja avariilisus," lausus ta.
Tarbijakaitseameti peadirektor koputas ka tarbijate südametunnistusele, märkides, et kasutatud auto ostmisel tuleb arvestada, et see pole enam uus. "Seega ei saa eeldada, et autol ei ilmne pärast ostu ühtegi viga, ja tegemist ei pruugi olla tootmisvigadega."
Sooniste sõnul ei tohi unustada, et ostu-müügiprotsessis on lisaks ostjale õigused ka müüjal ning et uus kvaliteediolukord eeldab mõlemalt poolelt ka vastutustundlikkuse kasvu.
Maanteeameti peadirektori asetäitja Lauri Lugna tõi esile maanteeameti e-teeninduses pakutavaid uusi võimalusi.
"Auto ostja võiks olla teadlik sõiduki tegelikust ajaloost. Kõigi Eesti registris olnud sõidukite tehnilisi andmeid ja ajalugu saab ostja kontrollida e-teeninduses ühest allikast, kus igaüks saab veenduda sõiduki müüja antud andmete paikapidavuses," rääkis ta. Lugna sõnul on e-teenindus ka turvaline – ostja ja müüja on üheselt tuvastatavad.
Kolme ameti jätkukampaania algab täna. Endiselt on avatud kampaania veebileht ostatargalt.ee, mis on uuendatud ning kust saab praktilist infot kasutatud autode ostmise kohta. Seekord on üks kampaania sihtgruppe vene keelt kõnelev elanikkond, mistõttu on valminud ka venekeelne veebiportaal pokupaisumom.ee.
Autor: Indrek Kald, Tuuli Seinberg
Seotud lood
HRX on pereettevõtte taustaga rahvusvaheline logistikaettevõte, mis teenindab aastas enam kui 5000 klienti ning toimetab kohale üle 400 000 saadetise kogu Euroopas.