• 31.10.11, 16:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tootlikkuse audit kümne minutiga

Põgus pilk juhi ja töötajate vahelisele suhtlusele võib olla ettevõtte seisundi kohta nii mõndagi öelda, kirjutab oma blogis ärikonsultant Veigo Kell.
Aja jooksul on mul avanenud võimalus külastada erinevaid tootmisettevõtteid nii kodu- kui välismaal. Enamasti on sellised külastused ühel ja samal teemal – kuidas on teil lood tootmise korraldamise ja tootlikkusega?
Loomulikult on olukord kõikjal natuke erinev, nagu on erinevad ka ettevõtted ise. Ajapikku on hakanud aina sügavamaid juuri ajama järgmine hüpotees:
"Tootmisettevõtte tootlikkuse auditit on võimalik läbi viia ka ilma tootlikkusala spetsialiste kaasamata ja nii umbes kümne-viieteistkümne minutiga. Kõik, mis selleks vaja teha on, on jalutada tootmisettevõtte tippjuhiga mööda tootmist ning jälgida juhi ja töötajate omavahelist kommunikatsiooni."
Rääkides kommunikatsioonist, siis see tähendab siinkohal lisaks verbaalsele suhtlemisele ka kõikvõimalikke mitteverbaalseid signaale nagu näoilmed, käitumine, kehakeel, tegevus jmt. Teisisõnu – missugune keemia valitseb juhi ja töötajate vahel.
Nagu pole olemas kahte täpselt sarnast ettevõtet, pole ka kahte täpselt sarnast suhtlemismalli. Sellele vaatmata tundub, et juhi ja töötajate vahelise sõnalise või sõnatu suhtluse kaudu saab teha ootamatult kõnekaid üldistusi. Nii olen tähele pannud, et parimates ettevõtetes on tippjuhi saabumine tootmistsehhi töötajate jaoks selgelt positiivse iseloomuga sündmus. Keegi ei tunneta, et nüüd tullakse jälle meid kontrollima. Pigem kasutatakse võimalust üksteist vastastikku tervitada ja mõnuga nalja visata. Nagu iseenesest tekib õhku positiivne aura.
Ja on ka teistsuguseid näiteid. Juhi saabudes töötatakse pead pööramata edasi. Millegi arutamiseks kogunenud inimesed lähevad laiali või muutub rääkijate näoilme ja hääletoon. Kõigil hakkab korraga kuhugi kiire. Tavaliselt võib juhi suust kuulda ühte või teist sorti vabandust millegi kohta, mis on teada peamiselt juhile endale.
Ja loomulikult on ettevõtteid, mis jäävad kuhugi kahe eeltoodud näite vahele.
Ometi näitab põhjalikum tutvumine tootmisega, et põgus pilk juhi ja töötajate vahelisele suhtlusele võib olla ettevõtte seisundi kohta vägagi kõnekas. Kuidas juht enda ja töötajate vahelist suhtlust tunnetab, määrab üldjoontes ära üldise tööõhkkonna ja töötajate soovi panustada.Testisin eelkirjeldatud hüpoteesi 17. aastat Soomes Martela Nummela tehases töötanud ja seda praegu juhtiva Jori Silferbergi peal. Küsimusele, kas selline kiire audit võiks olla vettpidav, vastas Jori kõhklematult: “Täiesti nõus!”.Ju siis siin mingi tõetera leidub.
Autor: Lemmi Kann, Veigo Kell

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele