Kogenud sponsorite otsija Leonie Hodkevichi isiklik läbirääkimiste rekordsumma eurodes lõpeb kuue nulliga ning ta usub, et igale projektile on võimalik toetust leida.
“Olen veendunud, et igale projektile on võimalik sponsorit leida, kuid seal on omad tingimused,” lausus Viini ülikoolis lektoriametit pidav Hodkevich, kelle kitsas eriala on, kuidas eraettevõtjatelt edukalt sponsorlust välja rääkida.
Sponsorluse otsijad peavad tema soovitusel kindlalt teadma, mida nad tahavad, neil on selge sõnum ning projektil peab olema mingisugune sotsiaalne seos – projekt peaks olema oluline kellegi jaoks maailmas, riigis, linnas või näiteks naabruskonnas.
Need põhitõed on Hodkevichi toitnud 1999. aastast. Sellest ajast alates on lektor olnud kaasosaline 8000 sponsorlusprojektis, kolmveerand neist on olnud edukad ja saanud toetust.
Kui projekt pole toetust saanud, on lektori hinnangul põhjusteks liiga lühike tähtaeg või pole projekti sõnum ettevõtja jaoks selge olnud. Viimased kaks-kolm aastat on ka majanduslangus jätnud kultuuri- ja spordiinimesi ukse taha, märkis ta Tallinnas esinedes.
Autor: Lemmi Kann, Katre Pilvinski
Seotud lood
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.