Tarbijakaitseamet liitus rahvusvahelise finantsvaidluste kohtuvälise lahendamise võrgustikuga FIN-NET, mis teeb ELis asuva finantsasutuse kohta kaebuse esitamise lihtsamaks.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste: „Liitumine FIN-NETiga annab tarbijale võimaluse esitada kaebus teises liikmesriigis asuva finantsasutuste suhtes otse vastava riigi pädevale asutusele või soovi korral ka läbi Eesti Tarbijakaitseameti, mis teeb talle avalduse esitamise lihtsamaks.“
FIN-NET on 2001. aastal EL komisjoni algatusel loodud piiriüleste finantsvaidluste kohtuvälise lahendamise üleeuroopaline võrgustik, kuhu kuuluvad kõik Euroopa Liidu liikmesriigid ning Norra, Island ja Liechtenstein.
Võrgustiku eesmärk on hõlbustada nende vaidluste kohtuvälist lahendamist, kus tarbija ja finantsteenuste pakkuja (pank, kindlustusselts, jne) asuvad erinevates liikmesriikides. Võrgustiku kuuluvad asutused võtavad vajadusel tarbija avalduse vastu ja edastavad selle pädevale kohtuvälisele menetlejale vastavas liikmesriigis.
Samuti on tarbijal õigus saada Tarbijakaitseametilt piiriülese kaebuse esitamise kohta informatsiooni ja abi.
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.