Juhtimine.ee vahendab strateegiaekspert Joseph Grenny mõtteid ettekandest World Business Forumil, kus ta rääkis inimeste mõjutamisest.
“On kaks suurt põhjust, mis paneb inimesed käituma nagu nad käituvad - nad tahavad (motivatsioon) ja nad suudavad (võime),” ütleb Grenny ja lisab: “juhid kasutavad väga vähe mõjutamisstrateegiaid, mis tugineksid töötajate suutlikkuse kasutamisel.”
Grenny hinnangul ei ole enamus juhte endale ka teadvustanud, et on olemas kolme liiki motivatsiooni ja võimeid: personaalsed, sotsiaalsed ja struktuursed. Kokku seega kuus erinevat mõjutamisviisi - vaid neid kõiki tundes on võimalik luua tõeliselt edukas mõjutamise strateegia. Seda on tõestanud ka uuringud, mis on näidanud, et juhid, kes kasutavad kõiki neid kuute mõjutamisvahendit, suudavad kümme korda suurema tõenäosusega muudatused läbi viia kui nende kolleegid.
Allikas 1: Personaalne motivatsioon - kas ma tahan seda teha?
Allikas 2: Personaalne võime – kas ma oskan seda teha?Allikas 3: Sotsiaalne motivatsioon – kas teised julgustavad mind seda tegema?Allikas 4: Sotsiaalne võime - kas teised aitavad mul seda teha?Allikas 5: Struktuurne motivatsioon – kas keskkond on mulle sobiv selle asja tegemiseks?Allikas 6: Struktuurne võime – kas keskkond toetab mind selle asja tegemisel?
Vaata kokkuvõtet täismahus
SIIT.
Autor: Lemmi Kann, Juhtimine .ee
Seotud lood
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.