Tarbijakaitseameti andmetel eksis 17% ettevõtjatest paralleelkäibe perioodil hindade kahes vääringus avaldamise ning arveldamise nõuete vastu.
Krooni ja euro paralleelkäibe perioodil 01.01.2011 – 14.01.2011 kontrollis tarbijakaitseamet 430 ettevõtet, millest rikkumisi avastati 72 (17%) korral.
„Tegelikkuses kulgesid möödunud kaks nädalat oodatust rahulikumalt. Enim pöördumisi laekus just ettevõtjatelt. Tarbijatelt tuli pöördumisi pea kolmandiku võrra vähem, mis kinnitas varasemat uuringut, kus leiti, et inimesed on eurole üleminekust hästi informeeritud," ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
Suurimaks rikkumiseks oli hindade erinevus kassas ja saalis - 35% (30 korral), millele järgnesid hindade vale ümardamine - 33% (28) ning eurohinna osaline puudumine – 11% (9).
Lisaks avastati juhuseid, kus kassatšekil on toote hind kroonides, kuid hinna järgi on märgitud EUR ja vastupidi. Esines ka juhtumeid, kus lõpparve oli ümardatud 10 eurosendi täpsuseni.
Rikkumiste korral juhiti ettevõtjate tähelepanu puuduste likvideerimiseks ning teavitati neid järelkontrollist.
Paralleelkäibe perioodi jooksul on Ausa Hinnastamise Kokkuleppe rikkumise kahtlusega pöördutud tarbijakaitseameti poole 10 korral. Tuginedes nii tarbijate pöördumistele kui ka meedias kajastatud hinnatõusu vihjetele on tarbijakaitseamet saatnud välja 7 selgitusnõuet ettevõtetele, kes on leppega liitunud.
Seotud lood
HRX on pereettevõtte taustaga rahvusvaheline logistikaettevõte, mis teenindab aastas enam kui 5000 klienti ning toimetab kohale üle 400 000 saadetise kogu Euroopas.