• 16.12.10, 11:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtete uusaastalubadus: tulemustasu osakaal kasvab

Erinevalt finantssektori puhul palju kritiseeritud garanteeritud boonuste tavast kavatseb ülemaailmne ettevõtlus seada tulemustasu oma 2011. aasta plaanides võtmekohale, ühildades lisatasud tegelike tulemustega, selgus uuringust.
Ülemaailmse haardega töökohalahenduste pakkuja Regus tellis ettevõtete uusaastalubadusi käsitleva uurimuse. Esmaste lubaduste hulka kuulusid uute töötajate hankimine, tegevuskulude kärpimine ja tulemuspalga osakaalu suurendamine.
Turu üldise tõusu lainel võivad heade tulemustega töötajad oodata uuel aastal sissetulekute paranemist, loorberitel puhkajatele aga ettevõtted majanduse taastudes kohta ei näe.
„2011. aasta ärihoiakud näitavad vaprat sihikindlust kasvuks ja ülemaailmse majandusarengu laineharjal sõudmiseks, sallivus muiduleivasööjate suhtes on aga kahanemas. Töötajad, eriti väikestes ja keskmise suurusega ettevõtetes, peavad ettevõtte tulusse nähtavalt panustama ning vähemalt osaliselt hakkavad nad ka sellest lähtuvalt palka saama. Uuring näitab selgelt, et tulemustasust on saamas ülemaailmses äris laialdaselt kasutatav tava,” rääkis Saksamaa, Põhjamaade, Baltimaade ja Iirimaa Reguse asepresident Michael Barth.
Uuring osutab tähelepanu asjaolule, kuidas äriringkond seob palga üha rohkem mõõdetavate tulemustega. Selline suund ei piirdu Barthi sõnul tõenäoliselt müügitöötajatega, vaid laieneb ka tootmistöötajatele, klienditeenindajatele ja administratiivsetele töökohtadele. Töötatakse välja ja võetakse kasutusele intelligentseid mõõtmisi, mis sageli on seotud ettevõtte üldtulemustega, et tagada töötajatele makstavate lisatasude põhjendatus.
"Seni, kuni hindamissüsteemid on õiglased, on töötajad üldiselt nende rakendamise poolt,” kinnitas Barth.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele