• 05.01.10, 11:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaekaubandusettevõtete müügitulu kukkus aastaga 21%

Jaekaubandusettevõtete müügitulu kuivas aastaga 1,3 miljardi krooni võrra kokku, mis tähendab 21%list langust.
Novembris vähenes jaemüük püsivhindades Statistikaameti andmetel 17%, ulatudes 4,1 miljardi kroonini. Eelmise kuuga võrreldes kahanes müük 8%, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Jaekaubanduses jätkusid novembris juba suvel alanud trendid, mil aastane langus on püsinud stabiilselt 16–17 protsendi piires. Endiselt suurenev töötus ning ebakindlus tuleviku suhtes on sundinud tarbijaid oma väljaminekuid piirama. Kuigi langusprotsendid on stabiliseerunud, oodatakse kindlamaid märke kriisi lõpust, et jälle julgemalt tarbima asuda. Olukord jaekaubanduses hakkab majandusministeeriumi hinnangul paranema, kui inimesed saavad üle töö kaotamise hirmust ning tekib kindlustunne oma tuleviku sissetulekute suhtes.
Novembris jäid müügimahud püsivhindades eelmisele aastale alla kõigis kaupluste gruppides peale kasutatud kaupade jaemüügi kauplustes ning muu jaemüügi väljaspool kauplusi ning farmaatsia- ja meditsiinikaupade, kosmeetika ja tualetitarvete jaemüügis. Viimane kerkis aastaga 5%, kuid siin on oluliseks mõjutajaks sõltuvus viirushaiguste perioodidest, mis selles segmendis võib müüginumbreid oluliselt muuta. Samas ei pärssinud müügi kasvu ka kerkinud hinnad, müügitulu kasvas aastaga 10% võrra.
Suurematest kauplusegruppidest kiirenes müügilangus toidukaupade kauplustes, kus müük vähenes aastaga 11%. Inimesed on hakanud ostma odavamaid tooteid ning eelistavad valmistoidu ostmise asemel seda kodus ise valmistada, et oma kulusid paremini kontrolli all hoida.
Novembris püsis eelmisest aastast oluliselt nõrgemana majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali jaemüük, mis vähenes 26% (oktoobriga võrreldes oli languseks 14%). Nõrgaks osutus november ka tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete jaemüügis, kus mahud vähenesid eelmise aastaga võrreldes 25%. Kuna suuremad kampaaniad jäid oktoobrisse, vähenes müük ka kuises võrdluses 18% võrra. Kokku ulatus ettevõtete müügitulu 201 miljoni kroonini, mis jäi aastagusele enam kui 26%ga alla.
Endiselt püsib müük tugevas languses sõidukikaubandusega tegelevates ettevõtetes, kus püsivhindades toimus 26%line vähenemine. Samas ulatus mootorsõidukite ja mootorrataste hulgi- ja jaemüügi ning remondiga tegelevate ettevõtete müügitulu 1,5 miljardi kroonini, mis oli parim tulemus alates juulikuust (aastane vähenemine 19%). Mõnevõrra süvenes mootorikütuse müügi langus (-18% võrreldes eelmise aastaga). Müügitulu langus ulatus selles segmendis 27%ni.
Eesti Konjunktuuriinstituudi poolt detsembris korraldatud küsitluse kohaselt vähenes kaubanduse kindlustunde indikaator võrreldes novembriga kümne punkti võrra. Eriti langesid tuleviku ootused nii müügi kui tellimuste osas. Samuti vähenes tarbijate kindlustunne. Peamisteks põhjusteks olid hinnangute langemine riigi majandusliku olukorra suhtes järgneval 12 kuul ning oma säästude osas.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele