Briox on pilvepõhine majandustarkvara, mille eesmärk on lihtsustada raamatupidamisbüroode suhtlust, andme- ja infovahetust oma mikro- ja väikeettevõtjast klientidega. Briox tegutseb tänasel päeval Soomes ja kogu Baltikumis. Neil on nelja turu peale üle kahesaja partneri raamatupidamisbüroode ning mitmeid tuhandeid ettevõtteid lõppklientide näol.
- Briox Estonia ärijuht Priit Tomson
Briox Estonia ärijuht Priit Tomson näeb Eestis suurt kasvupotentsiaali. Juba praegu kasutavad meil nimetatud tarkvara kümned raamatupidajad ja sajad lõppkliendid. „Brioxi üheks tugevuseks on ilmselt see, et oleme rahvusvaheline ettevõte, kel kliente erinevates riikides ning samas on olemas ka Rootsi taust, kogemus ja
know-how.”
Igal ettevõttel on oluline konkurentidest eristuda ning leida oma fookus, et just seal suurimat väärtust luua. Briox on keskendunud raamatupidamisbüroodele, kes teenindavad mikro- ja väikeklienti. Siinkohal tasub ka mainimist, et suurusjärgus 90% Eesti ettevõtetest võib kategoriseerida väikeettevõteteks, seega on tegemist väga suure segmendiga.
Eks paljud väikeettevõtjad teevad oma raamatupidamist ka ise, peamiselt seetõttu, et kardetakse kulusid ning ei nähta teenuses enda jaoks piisavalt suurt väärtust. “Kindlasti on erinevaid ettevõtjaid. Mõned tahavadki oma raamatupidamise ja finantsidega ise toimetada. Samas leian, et enamik ettevõtjaid hakkab ettevõtjaks seetõttu, et saaks olla oma aja peremees ning teha seda, mis tõsiselt meeldib,“ arutleb Tomson.
„Tihtipeale ikkagi ei ole administratiivne külg see, millega mässamisest unistatakse. On ilmselt väga vähe ettevõtjaid, kes naudivad raamatupidamist, deklaratsioonide esitamist ja tšekkidega majandamist,“ muigab ärijuht. „Tahetakse ikka seda teha, milleks ettevõtlusega alustati!“
Brioxi mõte ongi just see, et ka need väikesed tegijad saaksid keskenduda oma põhitegevusele ja raamatupidamise pool ei kulutaks nii palju nende aega, mida on ilmselgelt alati liiga vähe. Suunates rohkem aega põhitegevusele suudetakse seal ilmselt rohkem ära teha, tagades ettevõttele suurema kasvu ning tugevuse. See aga eeldab raamatupidaja või raamatupidamisteenuse kasutamist.
„Kui rääkida Euroopa ettevõtete statistikast, siis administratiivsele poolele kulub kuni 16 tundi nädalas,“ toob Tomson välja jahmatava numbri. „Eks iga ettevõtja teab muidugi ise oma tunnihinda, kuidas ta seda arvutab ja kuidas sellele mõtleb, aga 16 tundi on ikkagi väga palju! Isegi kui selle vabanenud aja asemel mitte tööd rügada, vaid puhata, on võit kehale ja vaimule kindlasti suur.”
Püüame Brioxit arendada sedasi, et seda oleks võimalik nii raamatupidajal kui ka ettevõtjal kasutusele võtta ja kasutada võimalikult lihtsalt. Selge on see, et iga uue tarkvaraga kaasneb mingisugune õpikõver, selleks on olemas tasuta Brioxi-poolne igakülgne tugi, mille hulka kuulub raamatupidamisbüroodel ka isiklik kliendihaldur, kes büroo personaalsete teemadega tegeleb.
Lõppkliendi jaoks lansseerisime selle aasta alguses
mobiilirakenduse, millest saab Brioxi üks keskseid osiseid. Kui hetkel on tegemist veel esialgse versiooniga, mille kaudu saab tšekid ja arved hõlpsasti raamatupidamisse saata ja oma ettevõtte finantsseisu näha, siis 2022. aasta ambitsioon on suur. Aasta lõpuks on eesmärk, et lõppkliendile piisab vaid oma telefonis olevast Brioxi äpist, et sellega katta kõik on põhilised vajadused nagu tšekkide digitaliseerimine, ostuarvete kinnitamine, müügiarvete koostamine ning ülevaade oma ettevõtte finantsseisust. Äpi kasutuselevõtt peab toimuma sisuliselt ilma igasuguse õpikõverata!
Partnerprogramm aitab klientidega teadmisi jagada
Briox on loonud raamatupidamisbüroodele
partnerprogrammi. „Mõte on selles, et kas me defineerime oma klienti partneri või kliendina,“ nendib Tomson. „See kõlab natuke ehk müügimehelikult, et kõik kliendid on meie partnerid, aga tegelikult on seal oma iva sees.“
Mida see partnerprogramm endas siis hõlmab? Brioxis soovitakse raamatupidamisbüroodega kaasa mõelda. „Enamik Eestis tegutsevatest raamatupidamisbüroodest on ka ise väike- või mikroettevõtjad. Statistikat vaadates on keskmine töötajate arv raamatupidamisteenuseid pakkuvas ettevõttes umbes 1,7,“ toob mees välja huvitava numbri.
„Kindlasti on ka nendel raamatupidajatel ja raamatupidamisbüroodel omad ambitsioonid, mõtted ja tuleviku- ning kasvuplaanid. Just seal meie partnerprogramm neid aidata võikski. Meil on kindlasti teadmisi, mis saavad neid oma eesmärkide saavutamisel aidata.
Partnerprogramm hõlmab endas väga erinevaid aspekte ning on klienditi erinev, olenevalt kliendi vajadustest ja soovidest. Lihtsamaks näiteks võib tuua ilusad ja selgelt mõistetavad PDF-materjalid lõppklientidele, et miks näiteks hakata kasutama mobiiliäppi või miks mitte enam tuua paberkujul tšekke igakuiselt oma raamatupidajale ukse taha. Lõpetades aga lausa ühisturunduslike ürituste ja brainstorm’idega, mis on kahtlemata vägagi väärtuslik lisa!
„Eesti turul kanna kinnitamiseks peame näitama oma väärtust, sest raamatupidamise tarkvara pakkujaid on ju turul palju. Kõik nad on targad inimesed ja teevad oma asja hästi. Meie lähenemine on konkurentidega võrreldes veidi teistsugune just pehmete väärtuste poolest, mille üheks osaks partnerprogramm kindlasti on,“ kinnitab Briox Estonia ärijuht Priit Tomson.
„Eestlane võib taolise nõu küsimises olla tagasihoidlik, meile meeldib ju omaette pusida ja toimetada. Aga kui me juba lähme kliendi- või partnersuhtesse selliselt, et oleme avatud ja ütleme välja, kuidas me saame potentsiaalselt abiks olla, on kindlasti ka kliendi avatus suurem.
Briox on ise samuti kasvav ettevõte ning arendame oma protsesse jooksvalt. Soovime, et kõik lubatu oleks ka võimalikult hästi protsessiliselt ettevõttes juurutatud. Näiteks et meie kliendihaldur on proaktiivne ning uurib, kas saab kuidagi abiks olla.
Briox pakub kuupõhist paketti ja hinnastamise loogika on selline, et raamatupidajatele on büroo paketihind, ja büroo all olevatele ettevõtetele vastavalt pakett, mis neile kõige sobilikum on. Valida saab kolme lõppkliendi paketi vahel.
„Näeme, et paljud raamatupidamisbürood arvutavad juba oma teenust pakkudes tarkvara hinna oma teenuse sisse. Oleme samas oma klientide näitel näinud, et kui teenus ise ja tarkvara hinnaliselt eristada, võib see anda eelise,“ jagab Tomson head nõu. „Kui näiteks tarkvarapakkuja peaks mingil hetkel hinda tõstma, siis ei pea büroo oma hindasid kohe muutma hakkama, millega tavapäraselt kaasneb ressursimahukas suhtlus klientidega.
5 põnevat fakti Brioxi kohta
• Tegemist on Rootsi börsiettevõttega
• Briox on ka ise väike ettevõte, neil on kõikide riikide peale umbes 30 töötajat
• Brioxil on ka äpp, mis aitab tšekid ja arved kohe pärast ostu sisestada ning muidki toiminguid teha
• Aasta lõpuks on Brioxil suured plaanid – äpp hakkab tšekke ka digitaliseerima, saab kinnitada ostuarveid ja koostada müügiarveid
• Brioxi fookuseks on raamatupidamisbürood, kelle klientideks on väike- ja mikroettevõtted
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.