Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Ettevõtjaks Soome
Kui kliendile arve esitanud ettevõttel puudub ettemaksuregistri registreering, on klient kohustatud arve summast enne väljamaksmist teatud osa kinni pidama ja kandma selle maksuameti kontole.
Mari Kuljus, Kuljus Consulting Oy juhatuse liige Foto: Äripäev
Soomlane oskab raha küsida ning kaupade ja teenuste eest makstakse õiglast hinda. Nii sellel kui ka mitmel muul põhjusel tundub Soome ettevõtluskeskkond eestlasele tihti ahvatlevana ning hoolimata Soomes asjaajamisega kaasnevast tohutust bürokraatiast ja kõrgena tunduvast maksukoormusest otsustab nii mõnigi Soomes äri teha.
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.