E-posti ja kalendri kasutamine katab ära elementaarsed vajadused, kuid professionaalse kliendihaldusmooduli kasutamine loob raamatupidajatele võimaluse tuua kirjavahetus kliendiga, kalendri planeerimine ja muud olulised toimingud ühte kohta. See hoiab kokku aega ja võimaldab keskenduda põhitööle. Äritegevus muutub aina kliendikesksemaks, mistõttu oodatakse teenusepakkujatelt kliendi muredega kursisolekut, pakkudes neile kiireid lahendusi ning personaalset lähenemist. Samad ootused on ka raamatupidajatele.
- Excellenti kliendihaldustarkvara lihtsustab tööd Foto: Shutterstock
Standard Booksi finantsjuhtimiseks ja raamatupidamiseks kasutavatel ettevõtetel ei ole vaja kliendihalduseks võtta kasutusele eraldiseisvat tarkvara – Standard Books teeb ka selle töö ära.
Isegi kui 1–2 töötajaga mikroettevõte kliendihaldustarkvarast esialgu puudust ei tunne, siis tasub tegevusmahtude kasvamisel kaaluda varakult, kuhu oma aega investeerida. Mida varem kliendiga seotud toimingud ühte kohta koondada, seda mugavam on hiljem. Olgugi, et klientide haldamiseks ja projektijuhtimiseks mõeldud tarkvarad on laialdaselt kasutusel eelkõige müügiga tegelevates meeskondades, on see vajalik ja abistav tööriist ka raamatupidajatele.
Kliendist 360-kraadine ülevaade
Kliendihalduse moodulist näeb, millist tüüpi kliendiga on tegu, milliseid tooteid-teenuseid ta parasjagu kasutab, kelle nimele on saadetud arved ning kas need on makstud, millised lepingud on temaga sõlmitud ja sõlmimisel. Standard Booksis on kõiki dokumente ja arveid võimalik koheselt sealsamas programmis avada. Olemas on ka otsingu- ja filtreerimissüsteem, kust saab vaadata, kellega on seni suheldud, milliseid teenuseid talle on osutatud või kui palju on kokkupuuteid olnud mingil ajaperioodil. Lisaks saab programmist otsida kliendi andmeid ning ühe nupuvajutusega täita kliendikaardi, mis tähendab oluliselt aja kokkuhoidu.
Hõlmab infot kõigi klienditoimingute kohta
Olulisemana hõlmab kliendihalduse moodul infot kõigi klienditoimingute kohta. Standard Booksi kliendihaldustarkvara võimaldab raamatupidajatel:
näha klientidest täielikku ülevaadet ja leida kiirelt vajalikud andmed;hoida end kursis kliendi ajaloo, vajaduste ja hetkeseisuga;väljastada klientidele tehtud töö eest arveid;saata e-kirju, meeldetuletusi ja talletada dokumente;hoida kokku aega, sest kogu kliendiinfo on ühes süsteemis olemas;hoida ettevõttesiseselt klientide info kogumiseks ühist süsteemi, mis tagab ka töötajate vahetumisel või eemalolekul järjepidevuse;pärida kliendiandmeid otse Inforegistri andmebaasist, mis hoiab need alati ajakohasena;hallata kalendrit ja olla kursis ka kolleegide tegemistega.
Laitmatu kliendihalduse alus on korralik andmebaas
Ettevõtte kliendihaldus on täpselt nii hea, kui kvaliteetsed on tarkvarasse sisestatud andmed. Seejuures kasutajad vastutavad selle eest, et kliendihaldus toimiks ja vajalik info talletuks.
Kõigil Standard Booksi kasutajatel on võimalus uuendada enda kontaktikaardil olevaid kliendiandmeid vaid mõne klikiga. Selleks tuleb kasutada Excellenti ja Inforegistri ühist seadistust, mis lisaks andmete uuendamisele toob neid sinna ka senisest rohkem.
Müügiprotsesside jälgimine
Standard Booksi kliendihalduse moodulis on oluline roll ka müügitorul. See jaguneb vastavalt kasutaja soovile ja loogikale veergudeks ehk faasideks. Näiteks võivad esimeses veerus olla kliendid, kellega on esimene kontakt tehtud ja vaja edasi suhelda. Kui pakkumine on tehtud, tõstetakse klient järgmisse, ooteveergu. Kui ettemaksuarve on tehtud, saab kliendi taas edasi tõsta. Seejuures saab müügitorus märkida oma järgmisi tegevusi erinevate värvidega: halli märkega klientidega tuleb ühendust võtta tulevikus, rohelistega täna ning punastega tuli suhelda eile. Müügitoru on kalendripõhine ning kõik kuupäevad muutuvad seal automaatselt.
Kõigist tegevustest, mida kasutaja Standard Booksi müügitoru kliendibaasis teeb, jääb automaatselt jälg ka kliendi ajalukku. Kasutades lisaks kliendihalduse moodulile ka projektijuhtimise moodulit on samade andmete alusel võimalik väljastada ka kliendile arve – kui töötajad on kalendrisse pannud kirja, et kliendi töö tegemiseks kulus neil ühel päeval viis ja teisel kuus tundi, ei pea nad neid arve enam uuesti kuhugi edastama, sest programm teeb seda nende eest.
Standard Booksi eelis võrreldes teiste kliendihaldustarkvara puhul ongi see, et infot sisestatakse üks kord ning seda saab kuvada erinevates vajalikes kohtades. Kogu programm on integreeritud – kõik muudatused on kohe reaalajas kõigile asjaosalistele nähtavad. Lisaks saab iga programmi kasutaja kohandada seda enda eelistustele vastavalt. Nii kuvatakse ühed ja samad andmed erinevalt näiteks müügimeeste ja müügidirektori arvutiekraanil.
Rohkem infot: www.excellent.ee või +669 1113.
Standard Booksi CRM mooduli videotutvustuse leiate siit.
5 fotot
- Kliendi ajalugu Foto: Maret Maripuu
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.