Detsembrist hakkavad kehtima käibemaksuseaduse muudatused firmaauto soetamisel. Seoses sellega täiendatakse ka käibedeklaratsiooni vorme ja kehtestatakse teavitusnõuded.
Käibemaksuseaduse muudatus tähendab seda, et ettevõttele sõiduauto soetamisel või kasutuslepingu alusel kasutamisel ning sellise sõiduauto tarbeks kaupade soetamisel ja teenuste saamisel arvatakse sisendkäibemaks maha vastavalt selle sõiduauto ettevõtluses kasutamise proportsioonile, kuid mitte rohkem kui 50% võttes arvesse maksustatava ja maksuvaba käibe osatähtsuse.
Käibemaksuseaduse muudatuste jõustumises pole põhjust kahelda selgitas, et pikem menetlusperiood on Euroopa Komisjoni kontekstis tavapärane, võttes eriti arvesse seda, et Eesti jaoks on menetlus selles küsimuses esmakordne. Eesti on oma täiendused esitanud, taotlus on Euroopa Komisjonis menetluses ning praegu pole alust kahelda, et selle tulemus võiks olla probleemiks seaduse jõustumisel 2014. aasta 1. detsembril. Seadus jõustub plaanipäraselt 1. detsembrist ka siis, kui nõusolek saadakse alles 30. novembriks. Rahandusministeeriumi avalike suhete osakonnast.
Käibemaksuseaduse muudatused ootavad hetkel ikka veel Euroopa Komisjoni aktsepti. Rahandusministeerium
võetakse kahe aasta jooksul osaliselt mitteettevõtlusega seotud otstarbel kasutusele?
Täiendatakse põhivara ning selle tarbeks soetatud kauba või saadudteenuse sisendkäibemaksu korrigeerimise korda seoses nõudega korrigeerida sõiduauto sisendkäibemaksu, kui 100%-lise sisendkäibemaksu mahaarvamise õigusega sõiduauto võetakse kahe aasta jooksul osaliselt mitteettevõtlusega seotud otstarbel kasutusele, ehk sõiduauto ei vasta seaduse § 30 lõikes 4 loetud tingimustele. Sellisel juhul on erandina korrigeerimisperioodiks kaks aastat, ehk sõiduauto sisendkäibemaksu summa jagatakse 24 kuule. Pärast esimese kahe aasta jooksul tehtud korrigeerimist järgnevate kalendriaastate lõpus korrigeerimisperioodi jooksul sellise sõiduauto osas korrigeerimisi olenevalt sõiduauto kasutusotstarbe või maksustatava ja maksuvaba proportsiooni muutumisest ei tehta. Sellise sõiduauto sisendkäibemaksu korrigeeritakse vastavalt selle sõiduauto kasutusele üksnes korrigeerimisperioodi lõpus viiendal kalendriaastal või sellise sõiduauto võõrandamise kuul, kui see toimub enne korrigeerimisperioodi lõppu.
Eraldi arvestust tuleb pidada üksnes ettevõtluse ja osaliselt ettevõtluses kasutatava sõiduauto soetamisel
Eelnõu §-ga 3 lisatakse maksukohustuslase käibemaksu igapäevase arvestuse pidamise korda nõue pidada eraldi arvestust üksnes ettevõtluses ja osaliselt ettevõtluses kasutatava sõiduauto soetamisel või kasutuslepingu alusel kasutamisel ning sellise sõiduauto tarbeks kaupade soetamisel ja teenuste saamisel tasutud või tasumisele kuuluv käibemaksu osas.
Määrus jõustub 2014. aasta 1. detsembril.
Sellest, kuidas seadusemuudatuseks valmistuda ja maksuhaldurit teavitada, kuulete lähemalt 23. oktoobril Tallinnas toimuval seminaril Firmaautode ja sõiduhüvitiste maksustamine. 
24. oktoobril toimubseminar Tartus .
17. oktoobril toimub seminar Tallinnas venekeelsena.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele